jobbiga problem :/

Igårkväll var jag somsagt med en kompis i min pojkväns lägenhet, han skulle inte vara där så vi hade hela lägenheten för oss själva hela kvällen och hade filmmys! Meningen var att ja skulle till stallet idag och gratta min ridlärare med alla andra grupperna så jag tog med Zelma till lägenheten för lite miljöträning ovs. 

Zelma har kommit in i en liten jobbig period nu, biter på säker och skäller åt allt och alla så i lägenheten morrade hon åt saker som inte fanns, skällde i trapphuset (inte bra), hon har blivit extremt mörkrädd och skäller så fort det är mörkt och det absolut svåraste - hon har börjat skälla så fort man lämnar henne ensam.

Det märkte vi idag när vi skulle gå en snabbis och handla och lämnade henne ensam i lägenheten, så fort vi stängde dörren började hon skälla och känna sig ensam/rädd. Om hon skulle varit hemma hos mig där vi har väldigt bra väggar då det inte hörs till grannar skulle jag bara låtit det vara och sen träna på det när jag kom hem men det kundejag ju inte göra nu då det är trapphus och det hörs jättemycket till grannarna (vi var nere på bottenvåningen och hörde henne uppe på våning 3) så fick gå upp igen och vara med henne. När jag väl var uppe tränade jag med att gå ut och in genom ytterdörren och stå utanför i några minuter innan jag gick in igen, annars vet ja inte hur ja ska göra.. 

Hon gjorde det här mycket när hon kom till oss men sen har inte gjort det på väääldigt länge! Jaja, det var ett nytt ställe för henne som hon kanske var osäker i, det kommer bli bättre när ja flyttar till pappa med henne! :)

Kommentarer
Postat av: Reby Solo - Hundbloggare

Om du vill ha hjälp med henne så säg bara till så ska jag se vad jag kan göra, har ju jobbat med Jack Russell så kan rasen utan och innan och jag har ju hjälpt till med en del problemhundar och så. (:

2011-12-22 @ 23:50:45 / URL: http://reby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0