Utställningen med hundarna på mässan idag!

Idag var jag och mamma på hundmässan med Sessan och Salza. Först in i ringen var Sessan som är 1,5 och mammas kompis skulle ställa henne så vi hade alltså en handler till Sessan. Först går alla in i ringen samtidigt och ställer upp och springer i ringen, och det gjorde då mammas kompis med Sessan, och mamma och jag höll typ på att dö när vi såg Sessans reaktion. Vi ställer alltid ut henne utomhus och då är hon lugn men pigg men nu var det inomhus och annat underlag så Sessan halvlåg hon ner när hon sprang i ringen, det var lite pinsamt, stackars våran handler som kom dit bara för Sessan :(

Då ville inte hon ställa Sessan i andra ''omgången'' när man går in själv i ringen och springer med hunden och ställer upp inför domaren. Så då tog jag Sessan istället. Hon försökte fortfarande bara fly när jag sprang med henne i ringen och hon var skitlåg, om hunden visar det för mkt så är det bäst att gå ur ringen men jag stannade för jag vill inte att Sessan ska avsluta med att gå ut och sen aldrig vänja sig vid det.
När jag ställde upp henne gick det iallafall bättre, hon viftade på svansen (vilket man vill se) och hon stog ganska fint. Hon gick såklart inte vidare (som ni borde förstå..) men kan säga sen vad det stod på hennes kritik från domaren!

Sen ställde jag Salza, hon var duktig som vanligt och det gick hyfsat, var väl ganska nära att gå vidare men hon har för sluttande kors osv så det vart ingen fortsättning för henne, kan visa hennes kritik sen också.


Skriver om resten sen! :)



Kommentarer
Postat av: Johanna Rise

sv: ja ibland är det ju skönt, men jag tycker att det är skönare att gå upp tidigt, annars sover man ju bort hela dagen :(

2011-12-11 @ 20:15:33 / URL: http://juwie.blogg.se/
Postat av: Elvina

Fin blogg!

2011-12-11 @ 20:22:14 / URL: http://elvinahaider.blogg.se/
Postat av: Lisa

Gå in på min blogg och se om du blev dagens blogg! :)

2011-12-11 @ 20:30:14 / URL: http://lisafriden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0