Våran allra första hund

Våran allra första hund som vi (mamma) hade var Garbo. Jag vet inte så mycket om henne då jag var ungefär 2-3 år när hon avled. Hon blev ungefär 10-12 år någonting, vet inte ens det. Men jag vet att mamma sagt att Garbo dog av canser och att Garbo vaktade mig när jag var bebis och låg i soffan och sådär, gulligt! (av egen vilja bara)
Hon var en Golden Retriever (vi har bara haft Golden). Hennes hela namn var Rävdansens Nadja, det är fint tycker jag. Hon kommer alltså från en helt annan uppfödare som vi inte mer köpt hund ifrån (inte av nån anledning).

Vet tyvärr inte så mycket mer om henne, men ska kolla upp det, hahaha nästan sjukt att jag inte vet så mycket om henne, då jag och mamma ändå pratar väldigt mycket hund tillsammans och tränar tillsammans :o men det är klart, man pratar om de hundar man har i nuet...

Har iallafall endel bilder på henne! kan visa mer bilder på henne sedan om jag hittar på pappas data. vill ni veta mer om henne?



En sak som hänt henne var när hon hade halsband på sig och så lekte eller bråkade hon med en annan hund. Vet inte om de bråkade eller bara lekte. Men iallafall så fastnade hon i den andra hunden med halsbandet så hon kom inte loss och halsbandet satt åt rejält. Det var utomhus i stan så pappa fick springa hem till lägenheten och hämta sax och springa tillbaka och klippa av halsbandet!!

Detta är något jätte viktigt, jag låter inte mina hundar leka med halsband på. det är farligt!

jag som liten haha. nu var detdär typ 14 år sedan men tror att det är Garbo till vänster som ligger ner, och min andra hund som sitter till höger.

när Garbo vart sjuk så blödde hon plötsligt väldigt mycket från nosen, nästan så att hon skulle förblöda för att det bara rann och stoppades inte. Detta berodde på hennes sjukdom, nämligen det vanliga, Canser som de flesta djur får idag.



men ställer frågan igen: vill ni veta mer om Garbo?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0