20111104

Hej allihopa!
Bra Fanny har bloggat idag, så himla bra när jag inte riktigt orkar med!
Idag hade jag ju med Zelma till stallet när jag skulle fota privatlektion på Vendela. Hon fick ha sin stickade tröja på sig på eftersom att det faktiskt är kallare i ridhuset än ute, wierd? Så hon satt där och efter 5-10 minuter så sökte hon sig upp i mitt knä för att hon frös så mycket, hon verkligen SKAKADE, stackarn :/ Då fick ja iallafall sluta upp med fotandet och värma henne med händerna/andas på hennes öron och stoppa henne innanför jackan.
I stallet så har ju ridlärarna sina hundar lösa, oftast (som idag) 5 stycken som springer runt, både stora och små! HUndarna är väldigt sociala och göra aldrig någonting så det var ju självklart att dom skulle springa till Z alla 5 samtidigt och stod i en ring runt om henne, jag satte mig ner på huk så att ja kom i jämnhöjd med hundarna (gör att de blir lugnare samt så kunde Z söka skydd hos mig om hon kände sig osäker). Hon skötte iallafall situationen väldigt bra och morrade bara lite på dom, första mötet med nya hundar blir oftast ganska spända så hon får följa med någon annan dag så blir det mer avslappnat! :)

Allt med Zelma blir bättre och bättre nu, hon har blivit aktiverad, miljötränad och lydnadstränad under lovet, fått träffa 2 kompisar som hon fått springa omkring med så hennes "lov" har blivit väldigt lyckat! :)
Ska nog stämma in med Fannys exempel om att ha "Veckans schema" Allt blir lite roligare då! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0