Zelmas topp 5!

Här är Zelmas topp 5 lista på vad hon gillar att göra!

1. Leka med bollar, det är verkligen det absolut bästa hon vet, hon tröttnar aldrig även på sommaren när det är 30 + ute! man får avbryta henne själv för att påminna henne om att hon måste dricka vatten och vara i skuggan lite!

2. Bada, she loves it! När vi brukar åka ut med båten på sommaren så brukar hon hoppa magplask ner från båten till vattnet, tror inte att hon själv förstår att hon helt plötslgt skulle bli väldigt trött och inte kunna simma mer haha! :)

3. Mysa med familjen. Det bästa man kan göra på kvällarna är att hoppa upp och lägga sig tätt intill husse eller matte!

4. Sova under ens eget täcke. Det är faktiskt det hon gör just nu, jag sitter i skräddarställning i min säng och Zelma ligger som en boll framför mig. För att inte mosa henne med datorn så har jag den 1 meter framför mig och måste luta mig framåt jättemycket för att skriva, vad gör man inte liksom? ;) Hon älskar verkligen och sova under ens täcke, och det stör inte mig för det blir jättevarmt och skönt! :)

5. Leka med andra hundar. Det här ÄLSKAR hon, oj vad kul det är! :) Favoriten är dragkamp med pinnen. När jag var i stallet med henne och Matild med henens hund Chippen på höstlovet så tävlade dom om en pinne. Chippen som är ungefär 1 meter större tog tag i ena änden av pinnen och Zelma i den andra, Sen drog han och snurrade runt i en pinne så att Zelma lyfta från marken och flög runt i en ring flera gånger, men höll kvar lika hårt för det haha! :)

Ett litet urval på hennes favoritsaker, vad jag tycker så är Zelma en väldigt mångsidig hund , hon gillar att mysa, är en bra familjehund, älskar att leka och bada. Funkar väldigt bra med andra hundar också och gillar att göra en glad och nöjd! :)
Chippen och Zelma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0