Jaktkurs

Hejhej!

Idag så vaknade jag vid 11 och hörde att min hund Salza stog där nere och pep trots att pappa var hemma, sån är Salza.. Sen kom jag på att mamma skulle på jaktkurs med Sessan så dom var inte hemma, men jag skulle ju följa med och fotografera så jag ringde mamma och då fick pappa skjutsa mig dit, det låg vid Gudö ute i skogen.

Dom körde närsök, apportering och sen gick vi till skogen där de skulle skjutas (skott). Fotograferade och det gick bra för mamma och Sessan, ingen stor reaktion alls. Super!
Sen var det dags för att apportera vilt, först skulle de ta en fågel (kråka). Ingen hund var spc intresserad och Sessan gick bara fram och nosade. Sen tog de istället en annan fågel (and) och den tog Sessan så fick lite bilder på det, men tyvärr hann jag inte ställa in kameran så de blev inga fina bilder fotografiskt, men jaja!

Sen skulle de apportera en kanin, hann ställa in inställningarna då så där fick jag fina bilder! först gick Sessan bara fram och nosade med sen så kom kursledaren och busade med Sessan med kaninen för att Sessan skulle apportera, då tog hon den och mamma ropade på Sessan men hon sprang runt där med kaninen och ville inte komma till mamma trots att det är henne som Sessan litar på alltid.
Så då provade jag att ropa när jag stog där med kameran och tror ni inte att Sessan springer till mig med kaninen!? riktigt märkligt haha men jag var lite lekfull med henne så då tyckte Sessan att det vart roligt, så där stog jag med en död kanin i handen och gav en massa beröm till Sessan!

Sen körde mamma och Sessan närsök, det gick tyvärr inte lika bra. Men jag har sett dom träna förut och dom är duktiga och mamma är duktig med sånt också!


En bild på Sessan från i somras, det röda är en dummy som används vid apportering.

För er som inte vet vad närsök och apportering innebär så kan jag förklara det någon gång om ni vill :)

bilderna kommer senare i nästa inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0