Fanny är tillbaka!

Hej allihopa, Fanny här! hoppas inte att ni glömt mig..om ni har det så jag som har goldenhundarna, haha!
jag äger ju också denna bloggen, men har en till blogg och visste inte riktigt hur det skulle bli med denhär men eftersom att jag nu är aktiv i hundvärlden så vill jag ha hundblogg igen, hade även en annan hundblogg förut, men roligare att blogga 2, eller hur? ;)

Går ju djursjukvårdslinjen på djurgymnasiet och nyss så gjorde jag som en riktig djurvårdare.. spritade händerna, satte på handskar och undersökte och rengjorde mina hundar, duktiga var dom och jag med såklart ;)

Idag på kvällspromenaden så tränade jag lite lätt lydnad med Sessan och lite mer lydnad med Salza som kan mer, har inte tränat lydnad på ett tag,men gjorde bara några övningar med salza...
Inkallningen gick superänt! hon var helt underbar, raka linjer, fin kontakt och ja allt!
Ställande under gång gick riktigt bra också, hon lyssnade bra då jag endast använde rösten (man får endast använda ett kommando på tävling) så jag har inte tränat mer med att visa med handen.
Liggande under gång var inte lika effektivt men jag har inte tränat på ett tag nu i lydnad så det var inte hennes fel, hon var riktigt pigg och glad men det vart inte så mycket '' go '' i henne på det, hon tappar lite koncentration i det då det är 2 övningar som ingår samtidigt, det är ganska krävande.
Sedan körde jag fjärren, och den gick super. Hon flyttade rumpan en enda gång och då var det jag som var otydlig, hon nästan kastade sig ner på marken när jag gav kommandot ligg, det gillas!

Med Sessan så tränade jag fot och endast sa fot då jag hade hennes i grundpositionen, gick några steg och sedan satte ner henne och fortfarande hade ögonkontakten, peppade upp henne lite och det gav lite mer resultat.

nöjd med båda! tävling blir det 2012 kan jag säga!!


ställande under gång i somras med mig och salza, la till handen där, men jag väljer att göra det på mina hundar som en gång i tiden vart orutinerade, salza fungerar på det iallafall!


Kommentarer
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

Åh vilken fin bild :D



SVAR: Nej, har aldrig tävlat. Men har en kompis som gör :)

2011-11-23 @ 20:11:55 / URL: http://angelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0