Våran andra hund - fortsättning

Efter det kalaset jag var på som jag berätta om, fortsättning ska jag berätta om nu.
Ungefär 1-2 dagar efter kalaset så skulle jag träffa mormor och gå och fika med henne, jag var alltså ungefär 10 år.
Så väntade jag på mormor och så stod jag i hallen och hon skulle komma när som helst. Mamma väntade samtal från djursjukhuset för att Diva låg ju på sjukhuset och de skulle ringa mamma och berätta hur det var med Diva.
När jag står där i hallen så ringer telefonen och mamma svarar. Det jag hör är bara vad mamma säger, ungefär ''ja, okej, nej, jag förstår, jag förstår, ja'' Men sedan började hon gråta och sa ''ja men det är för hennes bästa, det är bara väldigt jobbigt...''.
förstod jag ju, men man kan inte göra något när man får veta det. Man förstår inte, man bara står där.
Mamma pratade ungefär en halvtimme med veterinären och sen kom mamma till mig i hallen och kramade mig oh vi stod där och grät.



Sedan kom mormor inför hallen och var så glad och vi skulle ju ut och fika, hon visste inget om Diva än. Diva hade varit mycket hemma hos mormor och hon älskade också Diva.
Vi berättade då om Diva, och det var första gången jag såg min mormor gråta...

Pappa kom hem och vi åkte till djursjukhuset. Jag, mamma, pappa och mormor. Där låg Diva i ett litet och tyst rum, det var på Bagarmossen, dit vi alltid åkte med våra hundar. Hon hade dropp och hon såg helt slut ut. Vi satte oss där och grät en lång stund, och sa förväl. Det var första gången jag fick se våran egna hund avlivas. Det var jätte sorgligt, man gick och grät hela tiden... Det kändes inte verkligt.



Det sista Diva gjorde var att kräkas när hon fick sin spruta för att somna.
Hon mådde verkligen dåligt i slutet, men hon led aldrig. Vi försökte och gav henne en chans på djursjukhuset några dagar. Men hon blev hela 13 år vilket är mycket för en Golden! Det motsvarar ungefär 91 människoår.



Det häftiga med Diva var att första gången hon var på en utställning var på stora hundmässan i Älvsjö och då vann hon hela skiten, hon vart BIS = Best in show på utställningen. Så fin var hon.

Min allra första utställning (barn med hund) vann även jag och Diva och vann massor av sånna, vi tog nästan hem alla förstaplaceringar i detta (hur man visar och hanterar sin hund i utställningsringen)

Det var en sammanfattning av divas historia även om jag var ganska liten. Ändå kommer jag ihåg, och kommer alltid att göra.. <3





Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! hur många läsare har du? :)

2011-12-25 @ 17:19:05 / URL: http://johannaenockssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0