busträff!

Idag så var meningen att jag skulle träffa Matilda och Johanna i min klass i slussen och vi skulle gå till någon park i stan med våra hundarna, bra miljöträning för Zelma tänkte jag med att gå med massa människor, träffa Matildas hund Chippen som hon gjort förut samt träffa en ny hund. Sen är det alltid jättebra att öva henne på att åka buss så att hon blir mer om mer avslappnad för varje gång.
Så blev det dock inte då Johanna inte kunde så jag och Matilda bestämde oss för att åka till "mitt" stall och fota hundarna och låta dom leka med varandra.

Så jag mötte Matilda på bussen då hon hade med sig Chippen. Zelma skällde (hon har vart konstig i veckan och skällt på allt och alla..) men hon slutade ganska snabbt och insåg att det var en kompis där framme :)
Väl i stallet så skötte hon sig jättebra, hon tittade inte ens på hästarna utan la energin på helt andra saker, de fick hon massa godis för!
På ängarna så fick hon och Chippen leka, vi kastade pinnar och dom hade sig! Zelma har inte sprungit och lekt med en hund på flera veckor då hon har löpt så hennes glädje var STOR!
Chippen är ju en blandras mellan Rottweiler, Border collie, Grand danois och nått mer tror jag, så han är ju ca 1 meter högre en Zelma så när dom drog dragkamp med en pinne så snurrade han runt med pinnen och Zelma i andra änden haha!

Ni ska få bilder jag tog från idag, men dom måste jag fixa först! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0