Hundcentret igår!

Jag går ju på djurgymnasiet, med inriktning djursjukvård. Men jag vill jobba med hundar, antingen som djurvårdare eller liknande med hund. Men det jag vill mest är att bli hundinstruktör, ska kolla efter en kurs.

Det finns ett hundcenter 5 minuter från skolan där de har hundar, hunddagis liksom.
Många av er hundälskare vet säkert vem Eva Bodfäldt är? Hon är iallafall en väldigt känd hundtränare och hon har bland annat skrivit den kända hundboken '' kontaktkontraktet ''.
På hundcentret så finns det en träningslokal som man kan låna gratis om man går på djurgymnasiet, och det är Eva bodfäldt som äger den!

Så jag och 4 tjejer i klassen som jag umgås med, var där igår och tränade i lokalen med hundar.
Jag tog med mina hundar, Emelie tog med en Golden Retriever hund som hon brukar låna, andra Emelie tog med en Labrador som hon är hundvakt åt, Hilma lånade Sessan och Madde lånade en Golden från hundcentret.
Alltså så hade alla golden förutom Emelie med Labben ;)
(bara jag av oss som har egna hundar).

Det gick bra för oss alla förutom att Labradoren inte riktigt hade en grunduppfostran och kunde inte gå i närheten av våra hundar, den började bråka med Emelies hund..
Så jag lånade ut ett helstrypshalsband till henne med tanke på att det oftast fungerar på sånna hundar, och det fungerade bättre faktiskt.

Jag tränade lite lydnad men de andra busade mest med hundarna, haha jag är lite mer seriös eftersom att jag haft hund hela mitt liv.. men jag busade också mycket ;)
Men sen körde vi agility och jag byggde upp en agilitybana så vi hade en liten agilitytävling i slutet (på skoj) men jag vann om de skulle räknas hahhaa! Men Hilma gillade min Sessan jätte mycket och det gör alla, och det gick jätte bra när hon tränade agility med henne, det får hon gärna göra om :)

De hade även en vippbräda där och eftersom att det var halkskydd över hela lokalen så var det dämpande med ljudet också, så det var ett bra sätt att träna in vippbrädan med tanke på att Salza varit lite rädd för den, så de gick bättre igår med det!

Madde ville inte riktigt träna med Golden Stina som hon lånade så jag tog över lite och körde lite lydnad och agility, gick bra det också!

Bilder kommer :D tog 514 bilder hahaha!

Här är en bild från igår när Emelie hoppade med Golden Retrievern Molle.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0